Onderhoudsadvies voor granieten bladen
Simon van Lit • 24 april 2017
Onderhoudsadvies voor granieten bladen

Uw aanrechtblad is gemaakt van graniet, één van de hardste natuursteen soorten. Graniet wordt gewonnen
uit groeves wereldwijd: van Zuid-Afrika tot Noorwegen en van India tot Brazilië. Via natuursteengroothandels
in Italië is dit blad met de hand voor u gemaakt in Westkapelle, Zeeland. Afwijkingen in het materiaal zoals
kleur- en structuurverschillen, maar ook kleine aders, haarscheurtjes, natuurlijke vlekken en kleine putjes
onderstrepen de waarde en echtheid van dit natuurproduct.
Advies na montage
Bij de montage van uw werkblad worden lijm en/of zuurvrije kitten gebruikt. Deze hebben ongeveer 1 dag
nodig om uit te harden. Het blad is in de werkplaats reeds behandeld. Echter, we raden u aan om voor
ingebruikname van het blad dit nogmaals te verzorgen met de bijgeleverde Lithofin Vlekpreventie.
Zo gebruikt u de bijgeleverde Lithofin Vlekpreventie:
• Het werkblad dient volledig droog, stofvrij en vetvrij te zijn.
• Breng het middel niet vanuit het blik direct aan, maar gebruik hiervoor een doek.
• Laat het blad goed drogen.
• Maak vervolgens het blad schoon met terpentine en reinig het nog 1x met allesreiniger.
Uw blad is nu gereed voor gebruik en zal geen vloeistoffen meer opnemen. Indien gewenst kunt u na 36
uur de behandeling nogmaals herhalen.
Dagelijks onderhoud
Voor het dagelijkse onderhoud kunt u het blad afnemen met een schone vochtige doek met normale zachte
schoonmaakmiddelen. Gebruik nooit een schuurmiddel dit kan de polijstlaag beschadigen en doffe plekken
veroorzaken. Wij adviseren Wash & Clean te gebruiken. Dit is een speciaal reiningingsconcentraat voor het snel en moeiteloos onderhouden van alle soorten marmer, natuur- of betonsteen. U kunt dit bij Dominicus bestellen.
Dagelijks gebruik
Laat geen vetten of voedingsmiddelen onnodig lang op het werkblad liggen. Vermijd het contact met hete
pannen en scherpe voorwerpen. Laat geen zware voorwerpen op het blad vallen en ga niet op het werkblad
zitten of staan. Indien er toch vlekken ontstaan zijn deze vaak moeilijk te verwijderen. Chloor, aceton of watersofperoxide kunnen een oplossing zijn. Kalkvlekken zijn het beste te verwijderen met natuurazijn.
Wij wensen u veel plezier met uw werkblad. Vergeet u niet uw levenslange garantiekaart in te vullen?
Heeft u nog meer vragen? Laat het ons weten zodat wij u vrijblijvend advies kunnen geven.

Voor veel keukenverkopers is het een herkenbaar patroon. De klant kiest. De planning is rond. Je denkt: dit loopt. Maar dan begint het: een technische vraag vanuit de productie, een wijziging van de klant, een systeemfout, een levering die toch net anders loopt dan verwacht. En voordat je het weet ben je een halve ochtend kwijt aan één order. Natuurlijk, maatwerk is nooit honderd procent voorspelbaar. Maar het verschil tussen een goed georganiseerd proces en eindeloos bijsturen is groter dan je denkt. We horen het vaak: “Als het op werkbladen aankomt, is het altijd een beetje spannend.” Dat zegt genoeg. Want ‘spannend’ is niet wat je zoekt in een drukke werkweek waarin je al genoeg ballen in de lucht houdt. Je wilt rust, overzicht en vooral: weten dat het goed komt. Wij weten dat de grootste frustratie in de details zit. De bestellijst die niet volledig is ingevuld. De productietermijn die nét verschuift. De bevestiging die niet meteen duidelijk is. Het zijn geen grote fouten, maar kleine onzekerheden die optellen tot tijdverlies en stress. Daarom hebben we ons proces de afgelopen jaren opnieuw ingericht. Niet door alles te automatiseren of achter formulieren te verstoppen, maar juist door het contact persoonlijk te houden en de stappen simpeler te maken. Een order bij ons hoeft geen project te zijn. Geen puzzel van telefoontjes, Excel-sheets en ‘even checken bij collega’s’. Je krijgt een helder proces, vaste contactpersonen en eerlijke communicatie. Geen beloftes die we niet kunnen waarmaken, maar afspraken die kloppen, ook als het druk is. En dat merk je als showroom. Niet alleen in tijd, maar ook in vertrouwen. Je kunt je klant beter adviseren, sneller schakelen en makkelijker bijsturen als dat nodig is.

Iedere showroom kent het. Een klant heeft eindelijk zijn droomkeuken gekozen en dan… begint het grote wachten. Of erger: een wijziging last-minute. Of een blad dat ineens niet past in de planning. "Hoort erbij", zeggen we dan. Maar is dat echt zo? Voor veel keukenretailers is het regelen van werkbladen inmiddels een sport op zich geworden. Schuiven, bellen, bijstellen. En ondertussen uitleggen aan de klant dat het allemaal nét iets anders loopt dan beloofd. Bij Dominicus denken we dat het anders kan. We bestaan dit jaar 50 jaar en als familiebedrijf weten we: rust en betrouwbaarheid zijn goud waard in jouw werkproces. Geen systemen die je tegenwerken, geen dagenlange levertermijnen en geen verrassingen in de laatste meters. Daarom nodigen we je uit op onze huisshow op maandag 24 november. We vieren ons jubileum, maar vooral: we laten je zien hoe het ook kan. Hoe je levergedoe verandert in leverzekerheid. En hoe jij daardoor kunt doen waar je goed in bent: klanten adviseren zonder stress. Benieuwd? Kom kijken, praat met andere retailers en krijg als eerste een kijkje in onze nieuwe kleurencollectie.
